Checklist

  • Testament en verklaring van erfrecht
  • Erfenis
  • Belangrijke documenten rond een overlijden
  • Bankzaken
  • Inkomen
  • Minderjarige of studerende kinderen
  • Wonen
  • Belastingdienst

Achteraf

Huiting Uitvaartverzorging laat u niet los na de uitvaart.

Wij bieden hulp op zowel emotioneel, administratief als fiscaal vlak. Wie behoefte heeft aan professionele nazorg, brengen we in contact met ervaren rouwconsulenten. Zij bieden een luisterend oor.

Want rouwen is niet loslaten. Rouwen is verbinden. Het is het verlies van een dierbare deel laten uitmaken van je leven. Wanneer u dat wilt, komen we in de weken na de uitvaart langs om de uitvaart na te bespreken. Ook heeft u altijd de mogelijkheid om aan te geven of u behoefte aan verdere begeleiding zoals bijvoorbeeld een dankkaart verzenden of de hulp bij een keuze voor een grafmonument of asbestemming.

In aanloop naar de uitvaart ontvangt u van ons een nazorgboek voor de praktische zaken waarin tal van tips, adressen en checklists zijn opgenomen.

Onze nazorgconsulent

Verlies is een ingrijpende verandering in het leven. Na het verlies van een dierbare kunnen er vragen ontstaan.

  • Hoe zit het met de administratie? Wat heeft hierin prioriteit?
  • Wie regelt de nalatenschap?
  • Er is iemand uit het gezin weggevallen. Wat verandert er dan in het huishouden?
  • Moet het ouderlijk huis worden leeggeruimd?
  • Wanneer ga ik weer aan het werk of naar school?
  • Hoe ga ik mijn leven opnieuw vormgeven?
  • Rouw ik wel goed?
  • Ongeveer 6 - 8 weken na de uitvaart neemt Mariëlle Terstegen telefonisch contact met u op. Tijdens dit gesprek biedt zij u de gelegenheid uw verhaal nog een keer te vertellen en vraagt zij hoe het, naar omstandigheden, met u gaat. U bespreekt samen waar u mogelijk behoefte aan heeft als ondersteuning. Mariëlle zoekt samen met u naar mogelijke oplossingen. U gaat hier dan zelf mee aan de slag. Als u dat prettig vindt, komt zij bij u thuis voor een gesprek. Dit hoeft niet meteen, dat kan ook later. Zij houdt contact zolang u dit zelf prettig vindt.

    Er wordt altijd gekeken naar de oplossingen in uw eigen omgeving. Nunazorg werkt daarvoor samen met o.a. gemeenten, welzijns- en vrijwilligersorganisaties. Na het telefonisch contact is Mariëlle het aanspreekpunt voor alles waar u tegenaan loopt en u kunt haar bellen voor advies, vragen of hulp.

    Er zijn voor u geen kosten aan verbonden.

    Onze nazorgconsulent

    Verlies is een ingrijpende verandering in het leven. Na het verlies van een dierbare kunnen er vragen ontstaan.

  • Hoe zit het met de administratie? Wat heeft hierin prioriteit?
  • Wie regelt de nalatenschap?
  • Er is iemand uit het gezin weggevallen. Wat verandert er dan in het huishouden?
  • Moet het ouderlijk huis worden leeggeruimd?
  • Wanneer ga ik weer aan het werk of naar school?
  • Hoe ga ik mijn leven opnieuw vormgeven?
  • Rouw ik wel goed?
  • Ongeveer 6 - 8 weken na de uitvaart neemt Mariëlle Terstegen telefonisch contact met u op. Tijdens dit gesprek biedt zij u de gelegenheid uw verhaal nog een keer te vertellen en vraagt zij hoe het, naar omstandigheden, met u gaat. U bespreekt samen waar u mogelijk behoefte aan heeft als ondersteuning. Mariëlle zoekt samen met u naar mogelijke oplossingen. U gaat hier dan zelf mee aan de slag. Als u dat prettig vindt, komt zij bij u thuis voor een gesprek. Dit hoeft niet meteen, dat kan ook later. Zij houdt contact zolang u dit zelf prettig vindt.

    Er wordt altijd gekeken naar de oplossingen in uw eigen omgeving. Nunazorg werkt daarvoor samen met o.a. gemeenten, welzijns- en vrijwilligersorganisaties. Na het telefonisch contact is Mariëlle het aanspreekpunt voor alles waar u tegenaan loopt en u kunt haar bellen voor advies, vragen of hulp.

    Er zijn voor u geen kosten aan verbonden.

    Samenwerkende partners